From Taipei to Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu From Taipei to Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu

From Taipei to Manila

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2015 | Filipijnen, Manilla

Ik ben inmiddels al een tijdje in de Filipijnen maar had wat problemen met het uploaden van mijn laatste verslag over Taiwan. Dat komt wellicht later nog als ik het gevecht met de app heb gewonnen.

Manila is... tja... chaos. Ik was wel wat gewend van Phnom Penh vorig jaar maar Manila is maar liefst 5 keer zo groot dus ook 5x zoveel chaos. De populatie van Manila is bijna gelijk aan die van Nederland. En wij maar denken dat we het zwaar hadden met zo veel mensen op dat kleine stukje aarde.. Nou het kan dus nog veel kleiner. Voor backpackers is Manila dan ook niet heel toeristvriendelijk. Er bestaan geen busschema's laatstaan bushaltes dus alles is maar een beetje op de bonnevooi. Men (ook de locals) teert hier op vragen naar de weg. S' ochtends staat het verkeerd helemaal vast dus het enige betrouwbare vervoersmiddel, de taxi is dan ook niet echt betrouwbaar meer. ( ik heb 1,5 uur op eentje staan wachten)

Maaarrrr! Ik heb ook leuke dingen gedaan! Ik ben samen met het Duitse meisje naar de Taal volcano geweest. (zie foto's op Facebook) dit zijn niet echt de mooiste foto's maar ik kan nog steeds mijn camera niet met een pc verbinden dus dat volgt nog.

Taal was erg mooi! Een hele lange wandeling om de berg op te komen maar het uitzicht was geweldig. Een kokend heet meer in het midden van de krater van de vulkaan. Onderweg kwamen we allemaal gaten in de grond tegen waar hete stoom uit kwam dat naar rotte eieren stonk. Zwaveldamp uit het midden van de aarde. Indrukwekkend.

Een anekdote om de mentaliteit van de Filipino's weer te geven: In de tricycle ( een soort van bromfiets met iniminie zijspan) hlaverwege op weg terug de berg op draaide de chauffeur opeens om en zei: my fish! I forgot my fish. Dus de hele handel werd omgekeerd om zijn vis te halen. Filipino's zijn erg van de mentaliteit niet vandaag dan morgen.. no worries.. krijg ik ook vaak als antwoord als ik een berichtje stuur naar mijn Filipino friends om te zeggen dat ik wat (wel 10 minuten!) later ben. De marge ligt hier iets breder/... zeg maar rond de 30 to 45 minuten.

Al met al een indrukwekkende maar heftige stad. Morgen vlieg ik naar Coron. Een eilandje ten zuidwesten van Manila. Hopelijk kan ik daar wat bijkomen van al deze chaos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2015

last stop: Boracay

10 Augustus 2015

van hele grote haai naar heel klein aapje

07 Augustus 2015

gemiste schildpadden en enorme walvishaaien

04 Augustus 2015

Island number 3

01 Augustus 2015

back to reality

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3051

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: