Island number 3 - Reisverslag uit Pasilagon, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu Island number 3 - Reisverslag uit Pasilagon, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu

Island number 3

04 Augustus 2015 | Filipijnen, Pasilagon

Vandaag een kort bericht want we hebben nog niet zo veel gedaan in de tussentijd. Ja veel gereisd. Dat wel haha. Eerst met het hobbelbusje naar puerto princesa en van daar met het vliegtuig naar Cebu. Onze vlucht kwam zelfs 17 minuten voor schema aan! Dat is volgens mij heel bijzonder hier. In Cebu werden we opgehaald door Jana die hier een week voor haar werk is. De eerste nacht waren we uitgenodigd bij haar tante maar die was bang dat wij als buitenlanders haar huis te klein en te primitief vonden. Het was een heel schattig houten huisje tussen alle betonnen flatgebouwen in en was van alle gemakken voorzien. Zelfs een airco!

De volgende ochtend langzaam opgestaan en richting ons hotel gereden met de taxi. Onderweg nog gestopt bij een restaurant dat bekend stond om zijn Filipijnse delicatesse: Lechon. Dit komt neer op geroosterd varken in mootjes gehakt. Al die botten was even wennen maar het smaakte goed.

Daarna ingecheckt in het hotel (erg mooi business hotel) en de stad in gegaan om de culturele hotspots te bekijken. Dit waren er welgeteld 3 dus we waren snel klaar. Het mooiste was wel een hele grote Chinese tempel. S'avonds troffen we Jana weer boven op een berg met uitzicht over heel Cebu. Erg mooi maar ook erg koud gezien ik alleen een hemdje aan had en het er winderig was. De weg terug was in het donker dan ook een hele belevenis maar gelukkig konden we warm douchen in het hotel. Vandaag hebben we even een relax dag en morgen gaan we voor 2 dagen de
Provincie in om walvishaaien en schildpadden te bekijken.