van hele grote haai naar heel klein aapje - Reisverslag uit Pusok, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu van hele grote haai naar heel klein aapje - Reisverslag uit Pusok, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu

van hele grote haai naar heel klein aapje

10 Augustus 2015 | Filipijnen, Pusok

Afgelopen 2 dagen zijn we met een gemêleerd gezelschap bestaande uit filipino, Frans, Duits, Sri Lankan en Nederlands twee dagen op t eiland Bohol verbleven. De eerste dag heel vroeg de boot vanuit Cebu en na een vaart met hoge golven meteen de auto in voor de city tour.

Het eiland heeft door een aardbeving 2 jaar geleden heel wat schade opgelopen. Erg indrukwekkend om te zien wat de natuur kan aanrichten. Na de city tour gingen we op weg naar de Tarsier sanctuary om de kleinste aapjes ter wereld te bekijken. Ik wist wel dat ze klein waren maar niet zo klein! Niet groter dan een vuist. Wel erg schattig. Daarna door naar de chocolate hills. Dit zijn heuvels begroeid met enkel gras die in de zomer bruin kleuren en dasrdoor net van chocola lijken. Erg mooi uitzicht.

S'avonds hebben we nog even op het strand gezeten maar dat was van korte duur omdat er een regenbui aan zat te komen. Wel erg mooi om die zo vanuit de verte dichterbij te zien komen.

Gisteren hebben we gesnorkeld. Ook erg mooi! Heb heel veel memo's gezien en dit keer had ik wel m'n camera mee. Zelfs nog een zeeschildpad gespot. Nu wachten op het vliegveld voor onze laatste stop: Boracay!