Hallo Nemo - Reisverslag uit Canitauan Island, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu Hallo Nemo - Reisverslag uit Canitauan Island, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu

Hallo Nemo

Blijf op de hoogte en volg

24 Juli 2015 | Filipijnen, Canitauan Island

Ik heb nemo gezien! Heel veel memo's eigenlijk. Misschien heel stom maar ik was oprecht verbaasd dat ze net als in de film constant in en uit de amo... Ano... Annemoon zwemmen. (Grapje uit de film) Gisteren in Coron aangekomen. De vliegreis was erg interessant want het was een erg klein vliegtuig. Bij en inchecken vroeg de mevrouw achter de Balie of het erg was dat we op de eerste rij zaten. Nee dachten wij maar eenmaal in het vliegtuig betekende dat dat we de reis achterstevoren zouden gaan maken haha. Weer een ervaring rijker.

Coron is echt een verademing na de Hectiek van Manila. Het is er zo mooi en rustig en het toerisme is nog niet echt booming dus we hebben nog een beetje de local experience. Vandaag wezen eiland hoppen. Heel veel stranden en lagoons gezien. De een nog mooier dan de andere. Ook ons hotel os echt perfect. Het licht met de veranda op hoge palen in het water dus het uitzicht is geweldig. Ik zit nu bijvoorbeeld in een schommelstoel met een biertje naar alle lichtjes van de bootjes op zee te kijken. Wat wil een mens nog meer..

  • 10 Augustus 2015 - 22:19

    Linda:

    Hallo,
    je kent mij niet maar ik vroeg me af of je mij kan en wil vertellen hoe het nou precies met het weer zit op de Filipijnen in Juli/Augustus.
    Ik hoor verschillende verhalen, van mooi weer tot typhonen en kan er weinig mee tot nu toe. En aangezien je daar in deze periode bent hoor ik het graag van iemand die er meer van weet :-)
    Ik heb vaker gereisd in het regenseizoen in Azië en ik ben gewent aan een uurtje regen (met bakken uit de hemel) per dag. Maar ik zou het zo zonde vinden als onze reis van ongeveer een maand overschaduwt wordt door slecht weer.
    Ik hoop dat je mijn vraag wilt beantwoorden.
    Groetjes,
    Linda

  • 10 Augustus 2015 - 23:41

    Sandra:

    Hallo Linda,

    Voordat ik ging zat ik met hetzelfde probleem. Ik hoorde verschillende verhalen van niet gaan t weer is verschrikkelijk! Tot t is hier prima! Ik moet zeggen dat ik tot nu toe echt geluk heb gehad en het weer zich inderdaad heeft beperkt tot het bekende af en toe een stortbui.



    Het hangt echter af van de aanwezigheid van typhoons in de regio. De mensen die mij van te voren afraadden om te gaan zaten net in een periode waarin er 3 typhoons achter elkaár kwamen en dat kan het weer in het hele land behoorlijk verzieken. Voor 3 tot max 5 dagen. Die typhoons zijn op zich wel een aantal dagen van te voren te voors0ellen dus wat ik heb gedaan is goed het weer in de gaten gehouden (weather.com.ph) en een escape optie naar bali in mn achterhoofd gehouden voor als het echt te gek zou worden. Gelukkig was het in mijn geval niet nodig.

    Het is hier echt fantastisch dus ik zou je niet te veel tegen laten houden door het weer :)

  • 16 Augustus 2015 - 21:06

    Linda:

    Wat fijn om te horen dat het dus ook goed kan gaan. Inderdaad een goede optie om ergens anders naartoe te vliegen als het te gek wordt.
    Bedankt voor je berichtje.
    Groetjes
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Canitauan Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2015

last stop: Boracay

10 Augustus 2015

van hele grote haai naar heel klein aapje

07 Augustus 2015

gemiste schildpadden en enorme walvishaaien

04 Augustus 2015

Island number 3

01 Augustus 2015

back to reality

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3038

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: