last stop: Boracay - Reisverslag uit Bel-Air Three, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu last stop: Boracay - Reisverslag uit Bel-Air Three, Filipijnen van smilingsan - WaarBenJij.nu

last stop: Boracay

14 Augustus 2015 | Filipijnen, Bel-Air Three

En dan zit het er al bijna weer op! Maandagochtend Bohol verlaten voor een dag reizen. Eerst met de boot naar Cebu en daarna vliegen naar Boracay.

Ik dacht dat ik al heel wat Paradijs op aarde gezien had maar Boracay spant wel de kroon. Kilometers hagelwitte stranden met zand zo dun als poeder. Erg mooi! Dat vinden de meeste Filipinos ook want Boracay is vakantie eiland nummer 1. Daarom is het centrum van het eiland al behoorlijk volgebouwd met alle nodige recreatievoorzieningen. Dat is aan de ene kant jammer want dan is de ongereptheid een beetje weg maar aan de andere kant zijn dan ook alle westerse gemakken aanwezig. Toiletpapier bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe ze het doen maar Filipinos gebruiken dat dus niet. Erg vreemd. Dat zal ik dus ook zeker niet missen als ik weer terug ben.

Wel de hagelwitte stranden, azuurblauwe zeeën, palmbomen en hun kokosnoten en ook de mensen. Ik denk dat ik in geen enkel land zoveel spontaan zingende dansende of 'hi maaaaaam' roepende mensen ben tegengekomen als hier. Soms om gek van te worden maar toch geeft het een welkom gevoel.