happen en stappen - Reisverslag uit Beitou, Taiwan van smilingsan - WaarBenJij.nu happen en stappen - Reisverslag uit Beitou, Taiwan van smilingsan - WaarBenJij.nu

happen en stappen

17 Juli 2015 | Taiwan, Beitou

Of eigenlijk eerst stappen dan happen. Vanochtend met Yuma en Tiffany een wandeling gemaakt door het national park naast Taipei. Echt gek hoe je binnen 10 minuten van een drukke stad in een compleet andere wereld van regenwoud watervallen en tropische geluiden kan zijn. Einddoel van onze tocht was Milk Lake, een meer dat door de zwavel van het vulkanisch gebied wit is gekleurd. Erg apart. Daarna geluncht aan de sushi trein en een traditioneel Taiwanees toetje gegeten. Echt apart hoe mensen aan deze kant van de wereld een totaal ander beeld van lekker hebben haha. Ik zal binnenkort een foto plaatsen. daarna ben ik aan de andere kant van Taipei met een gondel naar de top van een andere berg gegaan. Erg mooi. Ik ging er met daglicht heen en heb daar op de top van de berg thee gedronken die ik zelf volgens de traditionele wijze heb geschonken in een keramische theepot waar je ook water overheen gooit om de smaak te versterken. Vanaf de top van de berg heb ik de zon achter Taipei onder zien gaan en toen in het donker met de gondel terug. Dat was een erg aparte ervaring. Helemaal alleen in het pikkedonker bungelen boven die heuvels met in de verte duizenden lichtjes van de stad en op de achtergrond de geluiden die opstijgen vanuit het bos onder mij. Het waaide op sommige punten ook behoorlijk dus soms was het best griezelig. Daarna nog even naar de must see van Taipei (Taipei 101, een heeeeeele hoge toren) bekeken van onderen want ik had geen zin om zo lang in de rij te staan. Vervolgens zoete aardappel en tempura deeg op een stokje en een gekke vrucht gekocht als avondeten. Ze noemen het een buddha hoofd. Ik weet alleen nog niet hoe ik die open ga maken maar misschien weten ze er morgen raad mee...